Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.
Välkommen till oss på Hönsboa.
Vi vill göra er upplevelse personlig och försöker göra det bästa för att just du skall få det dina höns behöver. Om ni saknar något går det bra att kontakta oss så kanske just det du saknar kan kompletteras i shopen.
 
Vi levererar normalt inom någon arbetsdag. Endera gör ni en beställning och betalar med Swish eller faktura/kort via Nets. Om ni önskar går det även bra att ansöka om fakturakonto hos oss.
Om ni har möjlighet att hämta era produkter kan man komma när som helst till vår butik.
Hos oss är det självservice varför vi har öppet 24/7. Besök vår butik när det passar er själva. Alla produkter är uppmärkta med QR koder så det är enkelt att betala med swish eller kort.
Välkommen till vårt hönsfoderbutik. Västra Höle 9462 i Rengsjö.
För vägbeskrivning, kontakta oss per telefon så guidar vi er.
 
Allmänna villkor

1. Allmänt

  • Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller mellan Honsboa.se (Linzie Rengsjö AB) org.nr. 559122-6740 och dig som gör en beställning i vår e-handel. Företagets säte är Västra Höle, Britesvägen 9391 A, 821 98 Rengsjö. För att komma i kontakt med oss skicka ett mail till order@honsboa.se så hör vi av oss inom kort.

2. Avtal och beställning

  • För att kunna genomföra ett köp måste du acceptera Villkoren. Du som gör ett köp behöver vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 16 år krävs dina målsmäns samtycke för att få beställa hos oss.
  • När du har slutfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till dig så snart som möjligt via e-post. När orderbekräftelsen skickas ingår du och honsboa.se (Linzie Rengsjö AB) ett avtal om köp. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med kundtjänst.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, exempelvis om du har angivit felaktiga uppgifter, du inte uppfyller villkoren i punkten 2.1, eller beställningen inte går att uppfylla på grund av slutförsäljning.

3. Priser och betalning

  • Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat. Totalpris för beställningen visas innan du slutför beställningen och i orderbekräftelsen.
  • Vi strävar efter att webbplatsen i största möjliga mån ska innehålla korrekt information. Vi reserverar oss dock för att webbplatsen kan innehålla skrivfel och felaktiga priser och vi är inte bundna av priser som du insåg eller borde ha insett var felaktiga. Om ett felaktigt pris har angetts för en beställd produkt, kommer vi att meddela dig och invänta eventuellt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen anses godkänd.

4. Leverans

  • Kostnad för frakt tillkommer vid beställning. Fraktavgiften kan ibland vara svårt för e-handelsplattformen att automatiskt räkna fram. I händelse av att faktisk fraktavgift avviker markant från beräknad frakt kontaktar vi köparen och meddelar förändringen för att inhämta accept på förändrad fraktavgift. Som köpare har man då rätt att få köpet hävt om nya fraktavgiften inte accepteras. Vi återbetalar då ev. förskottsbetalning snarast.
  • Kostnader för leverans inom Sverige framgår på webbplatsen. Om du vill ha leverans utanför Sverige kan du kontakta oss för att få information om vilken fraktkostnad som gäller för din leverans.
  • Leveranstid kan variera beroende på vilket alternativ du väljer. Den förväntade leveranstiden kommer att visas för dig under beställningsprocessen och i orderbekräftelsen.
  • Om inte annat särskilt avtalats, sker leveransen senast inom 30 dagar från det att du har genomfört ditt köp. Observera att angivna leveranstider är ungefärliga och att avvikelser från dessa kan ske. Om din beställning är försenad, kommer du att få ett meddelande om det.

5. Ångerrätt

  • Vid köp har du rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, med undantag för vad som sägs nedan. Om du vill använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar från det att du har tagit emot beställningen.
  • Om du ångrar ditt köp kommer vi att återbetala vad du har betalat för produkten. Ev betald fraktkostnad återbetalas EJ. Köparen betalar även för returfrakten. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungliga värde. Detta gäller endast om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat produkten i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
  • Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål så snart vi erhållit produkten i retur.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

6. Reklamation och klagomål 

  • Vi besiktigar alltid alla produkter innan dessa skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller fel expedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Vid nyttjande av Ångerrätt/Reklamation

I händelse att du ångrar ditt köp eller om något är felaktigt är det bra att följa nedan:

  • Var försiktigt när du packar upp varorna. Om du ångrar köpet krävs att originalförpackningen är i gott skick och kan återanvändas. Släng inget som finns i förpackningen.
  • Kontakta oss så fort som möjligt så att vi kan göra det bästa av situationen. Om det är något som inte fungerar korrekt kanske det är något som går att åtgärda på distans. Vi skall spara på klimatet och undvika att skicka gods om det går.
  • För att återbetalning skall kunna ske måste en kontakt ske med oss först. Normalt ersätts inte fraktkostnaden vid retur om man ångrar köpet. Vid reklamation skickas normalt en ersättningsvara. Dock är varje ärende unikt och vi vill göra allt vi kan för att alla skall vara nöjda så en telefon/mailkontakt är lämpligt att starta med.
  • Om varan skall skickas i retur, packa ihop allt i lämplig kartong och använd returetiketten som bifogas försändelsen genom att tejpa fast den på kartongen. Lämna sedan in den på närmaste Schenker Ombud. Skicka oss en kopia på sändningsnr så att vi kan följa godset. Det är även ditt bevis på att paketet verkligen har skickats i retur.

Så fort vi erhållit varan skickar vi endera en ersättningsvara, reparerar varan eller återbetalar varan beroende på ärendets art samt vad som har överenskommits.

7. Tillämplig lag och tvister

  • Om du har frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att vända dig till oss på e-post order@honsboa.se.
  • Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer. Som konsument har du även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når via http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Dessa Villkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan